ردیف |
عنوان خدمت |
عنوان زیرخدمت |
شرح خدمت |
شناسنامه خدمت |
گردش کار |
قوانین و مقررات |
هزینه ارائه خدمت |
فرم های مورد نیاز |
مستندات مورد نیاز |
رویه ارائه شکایت و پیگیری |
لینک سامانه مربوطه |
پیگیری کد رهگیری |
۱ |
نظارت و اعتبار سنجی موسسات سلامت |
نظارت بر ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور |
نظارت بر کلیه موسسات و مراکز تشخیصی درمانی و آموزشی استان اعم از دولتی، خصوصی، عمومی، خیریه و... |
۱۶۰۳۱۰۱۲۱۰۰ |
فلوچارت بررسی شکواییه |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
فرم درخواست رسیدگی به شکایات |
مستنداتی که شاکی در تایید و اثبات ادعای خود، می تواند همراه داشته باشد و در موقع تحویل شکایتنامه به دانشگاه تحویل دهد. |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
نظارت بر حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مراکز تابعه دانشگاه های علوم پزشکی |
|
۱۶۰۴۱۰۱۲۱۰۱ |
|
|
|
|
|
|
|
|
بازدید های دوره ای و موردی از مراکز و موسسات ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی |
|
۱۶۰۲۱۰۱۲۱۰۲ |
در بازه های زمانی محتلف اعم از فصلی، ماهانه، هفتگی و در برخی موارد روزانه و نیز موردی، بازدیدهایی از مراکز و موسسات ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی توسط واحدهای مختلف دانشگاه انجام می شود. اعم از بازدیدهای نظارتی، اعتباربخشی، آزمایشگاه و پاراکلینیک و... انجام می شود. |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی |
|
۱۶۰۶۱۰۱۲۱۰۳ |
۱- ورود به سامانه ۱۹۰
۲- تکمیل فرم مربوطه
۳- پیگیری نامه از طریق سایت |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
فرم الکترونیکی شکایت در سامانه ۱۹۰ |
هرگونه مدرکی که به تایید یا اثبات ادعای شاکی کمک کند. |
مشاهده |
سامانه ۱۹۰ |
مشاهده |
برگزاری سمینار ها و کارگاه های آموزشی کشوری جهت توانمندسازی ارزیابان کشوری |
|
۱۸۰۵۱۰۱۲۱۰۴ |
|
|
|
|
|
|
|
|
اجرا و مشارکت در طرح ها و و پروژه های تحقیقاتی به منظور ارتقاء سلامت در سطح کشور |
|
۱۶۰۵۱۰۱۲۱۰۵ |
|
|
|
|
|
|
|
|
۲ |
صدور و تمدید موسسات سلامت |
صدور پروانه موسسات پزشکی |
۱- صدور موافقت اصولی تاسیس موسسات پزشکی
۲- صدور پروانه بهره برداری و مسئول فنی
۳- صدور موافقت اصولی افزایش بخش و تجهیزات سرمایه ای |
۱۶۰۲۱۰۱۳۱۰۰ |
۱- ثبت نام و ارسال درخواست مربوطه در سامانه صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات
۲-بررسی درخواست ارسال شده توسط کارشناسان مربوطه و انجام کلیه امور مربوطه از طریق سامانه |
مشاهده |
در سامانه جهت هر نوع خدمت و فرآیند هزینه مشخص شده است. |
در سامانه و قسمت پایگاه دانش مو جود می باشد.
|
در سامانه و قسمت پایگاه دانش مو جود می باشد.
|
در سامانه فرآیندی برای طرح موضوع شکایت در صورت عدم رسیدگی پرونده پس از ۲۰ روز وجود داشته که مستقیما به وزارت متبوع ارسال می گردد. |
ورود به سامانه صدور پروانه های موسسات پزشکی |
پس از ثبت و ارسال درخواست مربوطه ، شماره درخواست جهت پیگیری داده می شود. |
تمدید پروانه موسسات پزشکی |
تمدید پروانه های بهره برداری و مسئول فنی |
۱۶۰۲۱۰۱۳۱۰۱ |
۱- ورود به سامانه
۲- درخواست تمدید پروانه
۳- پیگیری از طریق سامانه |
مشاهده |
در سامانه جهت هر نوع خدمت و فرآیند هزینه مشخص شده است. |
مشاهده |
مشاهده |
در سامانه فرآیندی برای طرح موضوع شکایت در صورت عدم رسیدگی پرونده پس از ۲۰ روز وجود داشته که مستقیما به وزارت متبوع ارسال می گردد. |
|
پس از ثبت و ارسال درخواست مربوطه ، شماره درخواست جهت پیگیری داده می شود. |
ابطال پروانه موسسات پزشکی بر اساس اعلام تعزیرات پزشکی |
|
۱۶۰۲۱۰۱۳۱۰۲ |
|
|
|
|
|
|
|
|
اصلاحات مورد براساس تقاضای موسسه پزشکی |
فرآیند های پس از اخذ پروانه بهره بردای مانند: تغییر موسس، تغییر مسول فنی، تغییر نوبت کاری، افزایش بخش و تجهیزات |
۱۶۰۲۱۰۱۳۱۰۳ |
۱- ورود به سامانه
۲- درخواست اصلاحات مورد تقاضا
۳- پیگیری از طریق سامانه
|
مشاهده |
در سامانه جهت هر نوع خدمت و فرآیند هزینه مشخص شده است. |
مشاهده |
مشاهده |
در سامانه فرآیندی برای طرح موضوع شکایت در صورت عدم رسیدگی پرونده پس از ۲۰ روز وجود داشته که مستقیما به وزارت متبوع ارسال می گردد. |
ورود به سامانه صدور پروانه های موسسات پزشکی |
پس از ثبت و ارسال درخواست مربوطه ، شماره درخواست جهت پیگیری داده می شود. |
لغو براساس زمان بندی تعیین شده در قرارداد تاسیس به دلیل عدم معرفی ملک و یا تاخیر در ارائه مدارک لازم |
فرآیند های پس از اخذ پروانه بهره بردای مانند: تغییر موسس، تغییر مسول فنی، تغییر نوبت کاری، افزایش بخش و تجهیزات |
۱۶۰۲۱۰۱۳۱۰۴ |
۱- ورود به سامانه
۲- درخواست اصلاحات مورد تقاضا
۳- پیگیری از طریق سامانه |
مشاهده |
در سامانه جهت هر نوع خدمت و فرآیند هزینه مشخص شده است. |
مشاهده |
مشاهده |
در سامانه فرآیندی برای طرح موضوع شکایت در صورت عدم رسیدگی پرونده پس از ۲۰ روز وجود داشته که مستقیما به وزارت متبوع ارسال می گردد. |
ورود به سامانه صدور پروانه های موسسات پزشکی |
پس از ثبت و ارسال درخواست مربوطه ، شماره درخواست جهت پیگیری داده می شود. |
۳ |
توزیع پزشکان و صدور گواهی مربوطه |
تقسیم و توزیع نیروهای پزشک در سطح دانشگاه های علوم پزشکی |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
برای هر شخص سامانه صادر میکند |
صدور گواهی وضعیت خدمت(پایان طرح) در توزیع پزشکان |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
برای هر شخص سامانه صادر میکند |
صدور گواهی معافیت |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
برای هر شخص سامانه صادر میکند |
توزیع متعهدین خدمت دوره دستیاری دندان پزشکی |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
برای هر شخص سامانه صادر میکند |
۴ |
ارتقاء آگاهی و آموزش الکترونیکی در حوزه سلامت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۵ |
فعال سازی مراکز پاسخگویی سلامت |
پس از اطلاع رسانی عمومی در خصوص سامانه ۱۹۰ پس از تماس تلفنی نوع شکایت بهداشتی در سامانه ثبت میگردد. |
شناسه خبر در سامانه ثبت میگردد و هر یک از شکایت دارای یک کد خبر میباشد که قابل رهگیری است |
پس از ثبت شکایت در سامانه ۱۹۰ بسته به نوع فوریت شکایت از ۱۲ تا ۷۲ ساعت قابل پیگیری بوده و پس از بازدید نتیجه شکایت در سامانه ثبت میگردد |
پس از تایید خبر در صورت مشاهده تخلف بهداشتی طبق آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد ارایشی بهداشتی آشامیدنی خوراکی با متصدیان تخلف برخورد میگردد |
پایداری سامانه از طرف وزارت بهداشت تامین میگردد |
فرم خاصی موجود نیست و بسته به شکایت شرح اقدامات ثبت میگردد |
از ابتدا تا انتهای کار در سامانه قابل رویت میباشد |
پس از ثبت شکایت در سامانه ۱۹۰ از ابتدا تا تایید شکایت و پاسخ شکایت در سامانه قابل پیگیری میباشد |
|
zrm.۱۹۰.ir |
هر شاکی میتواند شکایت خود را از فرد ثبت کننده بگیرد و پیگیری نماید. |
۶ |
صدور کارت بهداشت |
صدور و تمدید کارت بهداشت اصناف و ادارات
جریمه تاخیر تمدید کارت بهداشت |
حضور در مراکز بهداشتی و درمانی شهری روستایی
حضور در پیشخوان دولت |
فرم معاینات
معاینه توسط پزشک
آزمایشگاه
صدور کارت بهداشت |
|
مبحث دستورالعمل صدور کارت بهداشت که دستورالعمل ۱۸۰۳۹۲۰۸ ماده ۳۹و ۴۰ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی آشامیدنی و بهداشتی مصوب۱۸/۳/۹۲ |
کارت بهداشت در مراکز دولتی و پیشخوان طبق دستورالعمل |
فرم معرفی به آزمایشگاه |
|
هر شاکی میتواند شکایت خود را از فرد ثبت کننده گرفته و پیگیری آن را از شهرستان انجام دهد |
سامانه ۱۹۰
zrm.۱۹۰.ir |
|
۷ |
نظارت بهداشتی بر اماکن |
صدور گواهی نامه آموزش بهداشت عمومی |
دستور
تاسیس و فعالیت آموزشگاه های بهداشت اصناف |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
|
مشاهده |
|
|
|
|
صدور مجوز شرکت های مبارزه با حشرات و سم پاشی |
ضوابط فعالیت شرکتهای خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
|
مشاهده |
|
|
|
|
۸ |
ثبت گواهی ولادت و مرگ |
|
ثبت اطلاعات متوفیان در فرم های گواهی فوت و سامانه ثبت مرگ |
|
به محض وقوع فوت |
قانون ثبت احوال کشور |
رایگان |
فرم های گواهی فوت بالای ۷ روز و زیر ۷ روز |
برگه گواهی فوت |
|
http://deathregistry.behdasht.gov.ir/ |
|
۹ |
خدمات پزشک خانواده |
مشاهده |
|
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
دفترچه بیمه فرد و یا کارت شناسایی جهت ثبت کدملی در سامانه ناب |
|
|
شاکیت کتبی و یا حضوری فرد به کلیه سطوح ارائه خدمات |
|
|
۱۰ |
ایجاد پرونده الکترونیک سلامت افراد |
ثبت خدمات سلامت |
ثبت اطلاعات دموگرافیک و مراقبت های بهداشتی |
|
|
قانون برنامه ششم توسعه |
رایگان |
|
ثبتیات سامانه |
|
http://nab.goums.ac.ir |
|
۱۱ |
تدوین استاندارد ها و شناسه های حوزه سلامت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱۲ |
ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱۳ |
آموزش مستمر جامعه پزشکی |
|
مشاهده |
|
مشاهده |
مشاهده |
فوق تخصص ها ,متخصصین و و دکترای تخصصی دندانپزشکان و داروسازان ۳۴۰۰۰ تومان, , پزشکان عمومی-دکترا- کارشناس ارشد- کارشناس و کاردان ۲۳۰۰۰ تومان . برنامه های کمتر از ۵ ساعت هزینه نصف می گردد |
: فرم کمیسیون ماده۶- فرم دوره های آموزش مداوم خارج از کشور- فرم دوره های آموزشی پژوهشی- فرم تقاضای حمایت مالی از برنامه های آموزش مداوم-فرم حضور وغیاب برنامه های آموزش مداوم-فرم ارسال اطلاعات برنامه های بازآموزی برگزار شده توسط مراکز مجری برنامه
|
در خواست برای کمیسیون ماده ۶ و ارائه مدرک تحصیلی پایان طرح مشمول |
مشمولین محترم می توانند درخواست خود را فاکس و یا به شماره پیامک آموزش مداوم پیامک کنند |
Golestan.ircme.ir |
|
۱۴ |
ارزشیابی بخش های آموزشی دستیار دانشگاه های علوم پزشکی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱۵ |
برگزاری آزمون های علوم پزشکی |
ثبت نام و برگزاری آزمون |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
بر اساس مجوز معاونت توسعه وزارت خانه |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
برای هر شخص سامانه صادر میکند |
اعلام نتایج آزمون ها و رسیدگی به شکایات داوطلبان آزمون ها |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
ندارند |
ارزشیابی کلیه آزمون های علوم پزشکی |
مشاهده |
- |
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای ندارد |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
مشاهده |
ندارند |
برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱۶ |
ارائه خدمات آموزشی دانشجویان دانش آموختگان علوم پزشکی |
ایجاد راه اندازی و گسترش رشته های تخصصی، دوره های فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تدوین برنامه های آموزشی رشته های تخصصی، دوره های فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
بازنگری برنامه های آموزشی رشته های تخصصی، دوره های فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تصویب و ابلاغ برنامه ها به دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات اجرائی مرتبط |
صدور فرم فراغت از تحصیل |
|
مشاهده |
مشاهده |
هزینه ای دریافت نمی شود. مشاهده |
در سیستم سما ثبت اطلاعات و خروجی فرم فراغت به صورت کاغذی |
لیست تصویری سازمان سنجش- کارنامه تغییر رشته و انتقال کارت شرکت در آزمون-کارنامه کل ارسالی از دانشکده |
مشاهده |
پیگیری از طریق کارشناس اداره کل جهت رویت تایید فرم فراغت از پورتال وزارت متبوع و اعلام به دانش آموخته |
|
بررسی درخواست های انتقال، تغییر رشته و جابجایی دستیاران دندانپزشکی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱۷ |
جذب و ارتقای اعضای هیات علمی |
جذب اعضای هیات علمی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ارتقای اعضای هیات علمی |
بررسی فعالیت های آموزشی - پژوهشی _ فرهنگی - اجرائی اعضای هیات علمی در کمیته تخصصی بالینی و علوم پایه و در نهایت هیات ممیزه دانشگاه جهت ارتقا مرتبه (استادیاری- دانشیاری - استادی) |
|
تحویل مدارک ارتقا به معاونت آموزشی دانشگاه-کارشناسی اولیه مدارک-بررسی پرونده ها در کمیته تخصصی (بالینی-علوم پایه)-طرح در جلسه هیئت ممیزه دانشگاه که در حوزه ریاست برگزار میگرددجهت تصمیم گیری نهائی (تایید یا رد پرونده)-صدور ابلاغ- صدور حکم |
آیین نامه اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزشی عالی و پژوهشی علوم پزشکی شیوه نامه اجرائی آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی |
|
جدول های ارتقاکه در آیین نامه ارتقا درج شده است |
مدرک تحصیلی- پایان نامه- احکام اولیه-مقالات پژوهشی -ابلاغ مدیریت ها- گواهی کارگاهها- کلاس های فرهنگی- تقدیرنامه ها-ابلاغ تدریس |
امور هیات علمی دانشگاه مستقر در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه |
سایت aac.behdasht.gov.ir مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت و قسمت ارتقا در سایت goums.ac.ir- معاونت آموزشی -امور هیات علمی-ارتقا |
|
۱۸ |
ارائه تسهیلات رفاهی به اعضای هیات علمی علوم پزشکی |
معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه ها به بانک های عامل جهت دریافت وام مسکن |
انجام نیازسنجی براساس درخواست ها- هماهنگی در انجام اجرا و حضور دائم کارشناسان مربوطه در جریان فرایند ارائه تسهیلات رفاهی در ثبت نام و دریافت مستندات و پیگیری لازم |
|
ارسال درخواست متقاضی جهت دریافت تسهیلات به عنوان مثال تسهیلات بانکی به دبیر کمیته رفاه هیئت علمی وبعد از تهیه نامه و تایید معاون آموزشی دانشگاه جهت امضا ریاست محترم دانشگاه به حوزه ریاست ارسال میگردد-یکسری هماهنگی ها با بانکهای مختلف از قبل از طرف دبیر کمیته و سرپرست اداره امور هیئت علمی جهت در اختیار قرار دادن تسهیلات به اعضای هیئت علمی صورت می پذیرد |
در سایت acc.behdasht.gov.ir (مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت) در قسمت آیین نامه ها بخشنامه و دستورالعمل ها.در سایت goums.ac.ir در قسمت امور هیات علمی دانشگاه |
ندارد |
فرم خاصی مورد نیاز نمی باشد و طی درخواست عضو هیات علمی اقدامات صورت می پذیرد |
ارسال تقاضای کتبی فرد به صورت حضوری یا از طریق سیستم اتوماسیون اداری به کمیته رفاهی اعضای هیات علمی |
ارائه شکایت به اداره تخلفات اداری امور هیات علمی دانشگاه مستقر در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه |
در سایت www.goums.ac.ir - معاونت آموزشی - امور هیات علمی |
|
معرفی افراد ستادی به بانک مربوطه جهت دریافت وام مسکن |
مشاهده |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نظارت بر انجام امور مربوط به پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط بانک ها و رفع مشکلات احتمالی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|